.
:: : NYHETER : :: : SERIER : :: : PERSONGALLERI : :: : BOKEN : :: : PRESSMATERIAL : :: : KONTAKT : ::

2009/04/05

Lästips!

Staden där de här historierna utspelar sig är huvudsakligen en blandning av Shanghai, Guangzhou, Hong Kong och (oundvikligen) Berlin.
Jag har låtit mig inspireras mycket av de förfallna gamla kvarteren i Shanghai, och just som jag ondgjorde mig över att jag inte hade lagt ner tillräckligt mycket möda på bakgrunderna på förra sidan läste jag av en slump om hur många av dessa kvarter håller på att rivas inför Expot 2010 (med slagordet "Better city, better life" ...). ;_;
avezink på Flickr har en hel del foton på de här kvarteren, före, under och efter rivning.


Condemned block behind Wujiang Lu, av avezink


View from the bridge that's not on the map, av avezink


Courtyard, av avezink

Detta innebär att jag måste rita fler serier om Eva, med mer fokus på den här försvunna arkitekturen!

Inga kommentarer: