.
:: : NYHETER : :: : SERIER : :: : PERSONGALLERI : :: : BOKEN : :: : PRESSMATERIAL : :: : KONTAKT : ::

2007/07/21

Brevbärarblues: s. 6

Klicka på bilden för att läsa.

Fråga: Kommer det att bli mer våldsförhärligande i den här serien så småningom, eller blir den lika tråkig som Udda tisdag?
Svar: Spänningen stiger ...

Fråga: Hur fick du idén till den här serien egentligen?
Svar: Först och främst ville jag förstås berätta om hur Eva och Ting Yay möttes. Jag stötte på låten Damn! I Wish I Was Your Lover av Sophie B. Hawkins på ett av mina uråldriga blandband, och versen "I had a dream I was your hero" gjorde det plötsligt helt uppenbart under hurdana omständligheter de mötte varandra.
Sen har jag på sista tiden allt oftare konfroterats med folk som inte tror på romantisk kärlek, eller inte tror på "kärlek vid första ögonkastet", och Ting Yay i den här berättelsen förkroppsligar mitt svar.

Inga kommentarer: