.
:: : NYHETER : :: : SERIER : :: : PERSONGALLERI : :: : BOKEN : :: : PRESSMATERIAL : :: : KONTAKT : ::

2009/08/10

Yay, jag kan lukta på boken!

Den luktar faktiskt rätt gott.

När vi skulle gå till tvättomaten idag hittade vi paketet i brevlådan. Yay!
Så medan vi väntade på att tvätten skulle bli ren kunde jag nervöst öppna paketet och se boken i levande livet för första gången ...



Omslaget blev snyggt på riktigt också. Men jag har nog verkligen nåt fel på min skärmkalibrering, något som jag har misstänkt länge men inte orkat åtgärda. Färgerna blev nämligen en aning mer gulaktiga än jag hade räknat med. (Jag höll på att skriva "men det syns inte så mycket i det här fotot" ... XD)
Och jag ska föreställa grafisk formgivare. Normalt brukar jag alltid jämföra noggrant med färgkartor, så jag har aldrig blivit överraskad förut, men det missade jag visst när det "bara" gällde min egen bok.
Fast å andra sidan är det ingen annan än jag som vet om att det blev lite fel färgtoner; skillnaden är marginell.

Okej, nu kollar vi på inlagan ...





Det blev riktigt fint. Pappret är inte alls för glansigt, vilket jag hade oroat mig för när jag hörde att det skulle vara bestruket.



Men bilderna kunde nog allt ligga lite högre upp på sidan ... Jag fattar inte hur jag inte kunde märka det. D'oh.





Whee!

Okej, nu baksidan:



Assnyggt! Men -- ... Gaah, den röda texten syns JÄVLIGT DÅLIGT!!!! D:
Note to self inför nästa utgåva: VIT TEXT PÅ BAKSIDAN.



Ryggen är riktigt fin! En prydnad för varje bokhylla. :3



Whee!

Perfektionist-Tinets betyg:



(Tre och en halv trynisar av fem möjliga - det är en hel del onödiga misstag, men det kunde ha varit mycket värre med tanke på omständigheterna. Och jag såg inga korrekturfel alls i texten, hur är det ens möjligt? Alla andra som var delaktiga - redaktionen på Epix och tryckeriet - skötte hur som helst sin del av jobbet perfekt. Jag förtjänar helt klart inte dem. ―(T_T)→)

Boken till höger i den sista bilden handlar förresten om en sovjetisk konstnär som var med och sparkade fascisternas rumpa i Berlin 1945, och gjorde blyertsteckningar av vad han såg. Vi hittade den på gatan tillsammans med en massa DDR-barnböcker som någon hade övergett.

I övriga nyheter blev jag telefonintervjuad idag av Värnamo Nyheter (född i Småland som jag är ...). Jag har totalt förträngt allt jag möjligtvis sade, så det ska bli spännande att se vad de skriver sen.

3 kommentarer:

Ainur Elmgren sa...

För att tänja vidare på liknelsen i min förra kommentar, här har vi en femrättersmiddag med tiramisu till efterrätt!

Tinet sa...

Misu ...

bubu sa...

Oon niin ylpee susta!!!!!!!