.
:: : NYHETER : :: : SERIER : :: : PERSONGALLERI : :: : BOKEN : :: : PRESSMATERIAL : :: : KONTAKT : ::

2009/08/01

Eva-trailer

Eva - Asbesthjärtan from Tinet Elmgren on Vimeo.



Här är äntligen Eva-musikvideon/trailern. Det blev till slut ändå ingen moldavisk dragspelspoppunk som jag först hade tänkt. "Koma MD" av P-RAGGA är fin, men den kändes alldeles för glad. Och när jag hörde Greg Piers schmexiga röst (lite som Jeff Buckley, men mot tyngre musik) var det liksom det enda möjliga alternativet att använda en av Mandate of Heavens låtar. "The Story of My Evil Car" har helt irrelevant text, men ändå lite samma stämningsnivå som serierna om Eva.

Det tog ett tag innan jag insåg att jag inte måste synka alla klipp exakt med musiken, och efter det blev filmen genast mycket mindre töntig. V`(oo)´V

Jag gjorde den här filmen i Adobe After Effects, men den omisskännliga Windows Movie Maker-animationen till texten "Tunguska - MMIX" gjorde jag i WMM. Mest för att irritera alla fruktnazister som omger mig. :op

Inga kommentarer: